1dagskoopjes.nl
elke dag nieuwe aanbiedingen


Dagaanbiedingen, dagacties, of zoals wij ze noemen: 1dagskoopjes! Iedere dag verzamelen we voor jou de beste deals van webwinkels zoals iBOOD, Groupon, VakantieVeilingen, Wehkamp en nog vele andere en bundelen deze in jouw persoonlijke aanbiedingen overzicht!

Elke dag aanbiedingen in je mail:

Ook op je mobiel en tablet!
Ook op je mobiel en tablet!

Ook op je mobiel en tablet!

Wist je dat 1dagskoopjes ook goed op je smartphone en tablet te bekijken is? Dankzij onze mobiele site heb je 1dagskoopjes nu altijd bij je en hoef je geen koopje te missen!

meer info

Hardlopen: de lente is weer begonnen!

hardlopen voor beginners

Het zonnetje prikt door het wolkendek, dus komen de hardloopschoenen weer uit de kast. Het is weer tijd voor het hardloopseizoen. Mooi weer, goeie temperatuur en weinig regen zijn de ideale omstandigheden om er weer op uit te trekken en je conditie te verbeteren met een rondje hardlopen. Of je nu gaat trainen voor een (halve) marathon of voor een fit lichaam gaat, hardlopen kan altijd en overal, maar zorg er wel voor dat je goed voorbereid gaat lopen! Lees snel verder wat je allemaal nodig hebt!

Onlangs werd er bekend gemaakt dat maar liefst 2 miljoen Nederlanders jaarlijks hardlopen, en dat er ook veel meer vrouwen hardlopen dan vroeger. Bij 1dagskoopjes willen we natuurlijk dat je goed uitgerust de loopband of de weg op gaat!

Schoenen

goede hardloopschoenen zijn belangrijk

Een paar goede hardloopschoenen is essentieel voor het succes van je training. Op korte, maar ook op langere termijn is de keuze voor een goed paar schoenen erg belangrijk. Goede schoenen zorgen ervoor dat je voeten, enkels en knieen goed landen als je hardloopt, en dat er de druk goed verdeeld wordt tijdens het lopen.

Je loopoutfit

hardloopkleding

Elke loper heeft zijn of haar eigen wensen wat betreft een loopoutfit. Lange broeken, korte broeken, of misschien wel een driekwart legging. Kies je voor een strakke broek of top voor een aerodynamische sprint of ga je voor comfort met een loszittende broek en top? De keuze is helemaal aan jou. Sommige mensen hebben liever katoen dan sneldrogend materiaal voor het comfort. Voor regenachtige dagen of als het een beetje kouder is, kun je natuurlijk altijd kijken naar een speciaal dun jasje voor tijdens het lopen. Zorg er wel voor dat je natuurlijk niet teveel betaalt voor je favoriete outfit!

Techniek

goede techniek is belangrijk voor hardlopen

Hoewel het simpel lijkt 'gewoon gaan lopen,' zit er een techniek achter. Hoe groot maak je je passen, op waar op voet land je en hoe zorg je voor een goede ademhaling tijdens het lopen? Deze technische vragen komen vaak pas nadat je gestart bent met hardlopen bovendrijven. In het begin hoef je je hier nog geen zorgen over te maken, tenzij je specifiek last krijgt van blessures. Deze blessures kunnen komen door een verkeerde techniek, maar ook door verkeerde hardloopschoenen. Er zijn veel atletiekverenigingen in Nederland die je met je techniek kunnen helpen, en als je last krijgt van blessures is het handig om een tijdje te stoppen met lopen en misschien een fysiotherapeut te bezoeken.

Gezonde voeding

vitamines supplementen voeding sporters

Voor elke sporter is het belangrijk om gezond te eten. Als toevoeging op je gezonde voeding kun je kiezen voor voedingssupplementen en sportvoeding. Bij Body & Fitshop kun je bijvoorbeeld kiezen voor een multivitamine speciaal voor sporters, proteine shakes voor sneller spierherstel en supplementen voor een gebalanceerde voeding. Voor zowel mannen als vrouwen kun je alles wat je nodig hebt op het gebied van sportvoeding, vitamines en supplementen vinden op Body & Fitshop!

Wedstrijden

trainen voor een marathon

Je kunt als hardloper toewerken naar wedstrijden. De meest voorkomende wedstrijden zijn 5K en 10K wedstrijden, respectievelijk 5 en 10 kilometer hardlopen. Vaak bestaan 5 en 10K's uit rondjes van 2,5 kilometer, maar er zijn ook organisaties die een parcour van 5 of 10 kilometer uitzetten. Boven de 10 kilometer gaat het vaak snel naar een halve marathon, 21,2 kilometer. Als dat je alsnog te weinig is, kun je trainen voor een duurloop zoals een marathon, waar je 42,2 kilometer loopt. Hoe verder je wil lopen, hoe getrainder je er voor moet zijn, dus begin nu alvast met trainen!

Dus als jij deze lente gaat starten met hardlopen weet je exact wat je nodig hebt. Ren niet te hard van stapel, maar bouw het op naar wat er bij jou past. Niet iedereen wil per se een marathon lopen, dus dat hoeft ook niet. Doe wat er voor jou goed voelt en luister naar jouw lichaam!

Shop voordelig je outfit en schoenen bij Athleteshop of bij Plutosport. Vergeet je (multi)vitamines en sportvoeding niet bij Body & Fitshop!


Sharing is caring:



comments powered by Disqus